bla bla

Hallojj!

Vaknade precis från en underbar powernapp på soffan, och tänkte att man kanske skulle försöka uppdatera bloggen.
Alla vet ju hur extremt dålig jag är på det...

I måndags började det regna, och det har regnat sen dess. Tråkigt för mig, men naturen värkar överlycklig. Eftersom de i princip inte regnat sen i vintras så har vi varit i torka. Då gäller reglerna att tex hus med jämna husnummer får vattna gräsmattan på måndagar och torsdagar. Och hus med ojämna nummer får vattna på onsdagar och söndagar.
När det regnar i florida så REGNAR det! Dugg existerar inte här. Rätt ballt hur snabbt vädret kan ändras här. Ena sekunden ligger temperaturen uppe på 28 gr, och solen skiner. Tjugo minuter senare har temeraturen droppat till 15 gr, och himlen öppnar sig för nederbörd, och skolans siren går igång över hela campus, sirenen betyder nämligen "varning för blixtar" eller "tornadovarning", då sirenen går igång ser man alla på skolgården springa mot husen på skolan. Och när det gäller blixtar och åska så är inget som i Sverige, blixtar kommer så pass stora, och i korta mellanrum att de i princip lyser upp våra mörka gator då solen gått ned. Och åskan skulle kunna väcka en döv.
Riktig ballt ändå, man har här, och även jag har fått, en stor respekt för naturen, och allt vad den kan åstakomma. Speciellt efter höstens orkansesong förstår man att moder natur verkligen kan jävlas med oss.


För tillfället har jag blivit tilldelad rollen som medlare och psykolog. Nämligen stort kärleks drama för tillfället i min vänskapsgrupp. Riktigt a la film triangel drama! Smaskigt att vara mitt i det, få höra alla detaljer, men ändå inte vara inblandad om ni fårstår vad jag menar .
Ska försöka förklara. Tre nära vänner till mig. Mike, Jc och Sam.
Jag är jättenära med Sam och Jc.
Sam och Jc har varit väldigt nära länge.
Sam och Mike har varit tillsammans i över ett år, men har haft det lite ostabilt på senaste tiden.
Mike anser Jc vara sin bästa vän.
Jc har alltid haft en liten crush på Sam.
Ja, nu är så fallet att Jc och Sam har börjat ha en "affär" eller vad man vill kalla det. Super smaskigt drama, och de ska bli intressant att se hur detta slutar, förhoppningsvis inte i katastrof.
Rätt akward då Mike skämtar om hur Sam och Jc borde vara ett par eftersom de är så nära vänner. Han har självklart ingen aning.
Kanske inte låter allt för spännande för er, men det är def triangeldrama på hög nivå.

livet rullar på bra som vanligt, har haft för mig lite av allt möjligt, såsom BBQ, poolparty osv.
Även fast de inte känns så.. så åker jag hem snart. Svårt att förklara denna känslan av att lämna något du håller så kärt. För det är inte ditt utbytesår i usa du lämnar... det är ditt andra hem. Jag har numera två hem, och att behöva lämna ett hem för ett annat är svårare och jobbigare än det låter.

ja, inte alltför intressant inlägg idag.. men de är iaf något! elr hur?!

pussar och kramar, vi ses om 17 dagar










 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh vi ses ju snart!

Saknar dig <3

2009-05-22 @ 17:36:18
URL: http://Josefinst.blogspot.com
Postat av: Christina

Du är lyckligt lottad hjärtat..som har två hem och så många som älskar Dig. Vet att din familj och dina vänner i Usa kommer att sakna dig lika mycket som vi, här hemma i Sverige, nu har saknat dig i tio månader.

Du är sååå Välkommen hem till oss.

Älskar Dig!

2009-05-25 @ 09:49:07
Postat av: Camilla

Tänk att tiden har gått så fort, jag har redan följt din blogg i tio månader. :O



Välkommen hem till Sverige!

2009-05-28 @ 22:25:47
URL: http://busbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0