värst vad djup jag kan vara ibland...

Klockan är nio, det är en perfekt kväll ute, as always... sitter på baksidan i shorts och linne och njuter av våra 23 grader. Det är en stjärnklar kväll, månen lyser upp så pass väl att jag inte har några lampor tända, och trädgårdens alla djur för mysigt väsen, sysorna låter, och jag hör ekkorrar i palmerna, baksidan är mitt eget lilla paradis, här sitter jag nästan varje kväll, njuter och varvar ner. 
Idag och igår skolkade jag, precis som resten av skolan, pga stort prov mestadels av oss inte behövde ta.
Så dessa två dagar har jag åstakommit absolut ingenting... helt underbart. Har endast legat ute i solen, träffat kompisar och inte tittat på en enda läxa. mmmm.... i´m enjoying life!

Ikväll var jag ute på långpromenad med hunden, och det slutade som vanligt med att jag inte kunde slita blicken från stjärnorna. Ja, nu hörde rätt, jag går sakta med nacken böjd bakåt för att kunna se så mkt som möjligt. Här är det alltid stjärnklart, och jag fastnar ofta stirrandes uppåt. Mestadels för att jag alltid varit sån, men här ser stjärnhimlen annorlunda ut, stjärntecken som jag aldrig sett förrut, och karlavagnen är upponed, allt detta påminner mig om att jag faktiskt är här... långt hemifrån... i florida.. i mitt eget lilla paradis.
Jag har varit hemifrån länge nu, i hela 7 månader... under dessa månader har jag hunnit bygga ett liv, med massa vänner, äventyr, skola och värdfamilj. Ibland har jag fått jobba hårt, men nu känns de som om jag har allt, och haft allt ett bra tag.
Och att jag om tre månader ska lämna allt detta, känns oerhörd jobbigt. Kommer jag klara att bara walk away from everything... säga farväl, till vissa kanske föralltid. Att säga att "Florida is growing on me" är en underdrift, kanske är det för jag varit hemifrån så pass länge.. men just nu är detta liv allt jag vet. Missförstå mig rätt, jag saknar er alla där hemma något så otroligt mycket och skulle inte byta er för något.
Men nu är jag här, och jag älskar det... jag älskar alla mina nyfunna vänner, och alla äventyr vi beger oss ut på, jag älskar allt nytt jag upplevt,alla nya känslor, och mestadels den Kvinna jag känner att jag blivit , allt tack vare personerna här.
Och jag undrar... jag undrar hur jag ska klara mig utan det här. Kommer jag klara att lämna mitt eget lilla paradis? kommer jag klara lämna stället där karlavagnen är upponed?


Och nu till något annat.... Till något väldigt roligt.
I måndags morse fick jag ett samtal från farsgubben min.
Jag har blivit storasyster, åt en lite flicka :)
Så numera är jag inte minstingen längre.







 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Grattis!

2009-03-12 @ 10:55:51
URL: http://busbebis.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh vad glad jag blir att höra hur bra du har det gumman, för det enda jag vill är att du ska ha det så bra som möjligt. Självklart saknar jag sig så oerhört mycket, men är så glad för din skull ska du veta. Nu är det inte långt kvar och jag längtar så himla mycket.



Grattis till lillasystern :) Älskar dig gumman, tänker på dig <3

2009-03-12 @ 10:59:50
Postat av: Towe

Jag förstår dig. På något sätt är det ändå svårare att åka därifrån än det var härifrån.. Här är ju vi och du kommer tillbaka, nog för att du säkert kommer åka tillbaka till usa, men obestämd när och hur etc.. Så.. Men jag vet, jag vet ;) Du klarar allt, starkaste personen jag känner, och det är något jag alltid sagt till dig, för det är någonting jag verkligen menar!! Jag saknar dig något oerhört mycket.

2009-03-12 @ 14:05:48
Postat av: Christina

Älskar dig Mathilda...

Vi lever i en liten värld..ingenting är längre bort än att Du kan nå det.

And in your heart and in your mind..you will never walk away from anything that made you smile..



När det är dags är Du Välkommen hem till alla oss som saknat Dig sååå länge.

But until then....enjoy!!!

2009-03-12 @ 17:51:12
Postat av: louise

kan bara hålla med din mami. så djääävla bra skrivet! <3

2009-03-13 @ 00:59:46
URL: http://louisemarielle.blogg.se/
Postat av: Majsan

Du är bara bäst hjärtat!

Pussis

2009-03-13 @ 08:11:43
Postat av: Mirry

Ah jag förstår dig, men det kommer alltid lösa sig till det bästa!



Spana in hur vi tippar Melodifestivalen, håller du med?!



www.arntyochmirry.se

2009-03-14 @ 18:20:42
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: Thilen

grattis till din lillasyster! och du var lycklig over att kunna se karlavagnen det finns inte en enda stjarna har som jag kanner igen!!! Det ar skont for min del att hora att du har det bra!

2009-03-18 @ 09:18:35
URL: http://joakimthilen.blogg.se/
Postat av: Tove

Du kommer klara det, med oss, dina närmaste vänner, så kommer du att klara det för vi hjälper dig och vi känner samma sak när du är borta, du, vårt paradis som har försvunnit! mathilda du kommer hit och då är det paradiset här! Saknar dig så jag blir galen men när du kommer så är allt som de alltid har varit, min bästa vänn! Tänker på dig varje dag och du förstår inte<3

2009-03-21 @ 16:48:59
Postat av: Veronica

wooooooooord...tänk att tove skrev inlägget onykter.. tycker hon skriver otroligt bra :) inget sludder alls!! Nä men alvarligt du är vårt allt och vi längtar efter dig, puss och kram på dig älskling!!

2009-03-23 @ 22:24:38
Postat av: Veronica

wooooooooord...tänk att tove skrev inlägget onykter.. tycker hon skriver otroligt bra :) inget sludder alls!! Nä men alvarligt du är vårt allt och vi längtar efter dig, puss och kram på dig älskling!!

2009-03-23 @ 22:25:22
Postat av: cormery

När du kommer hem kommer jag stå med öppna armar!! och grattis till lillasyrran:)

2009-04-16 @ 15:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0