St patricks day och massa annat strunt

Hej alla där hemma!

Har varit rätt händelserikt sen senast, mestadels pga St patricks day som officielt var igår.
St patricks day är en irländsk högtid, som i princip är en stor suparhögtid. för att citera värdpappan min för några veckor sen "you havn´t seen us party or drink, until you have seen us on st patricks day"

Pga denna väldigt stora högtid var de i helgen en enorm Streetfest i vårat Downtown. Där var det absolut fullproppat med människor, och man undrade var alla kom ifrån. Det var två band som spelade i de olika ändarna av vårat downtown.
De var ölstånd överallt, och alla bar grönt. Traditionen är att om du inte bär grönt har vem som helst tillåtelse att nypa dig i rumpan, konstiga irländare.
Kvällen var helt underbar, och extremt roligt, då du träffade många du kände, och även nya människor du inte hade en aning om bodde här. Fick även det armband som behövdes för att få dricka, de fixade alla på något sätt, men de ironiska var att jag faktiskt fick mitt av vakterna, allt eftersom de tyckte jag var så bländande vacker, mohaha.
Något annat jag är lite stolt över denna helg var att jag helt ensam crashade min grannes fest. Satt uttråkad hemma och väntade på att några kompisar skulle hämta upp mig för att bege oss till the streetfest. så hör jag hur college grabbarna som bor i huset brevid har folk över, har aldrig träffat dem, men tänkte näe fan, de e dags nu. Och alla som vet hur social jag kan vara ibland kan ju förstå att jag faktiskt gick över, och en kvart efter jag hört musiken satt jag i runt grannarnas köksbord, och lärde dem bussen. Och efter de begav vi oss alla downtown som ni säkert tidigare förstod

I söndags hade vi soccer banquet, vilket är en avskedsmiddag för fotbollslaget. Mycket trevligt såklart eftersom alla tjejer i både A och B laget är supertjejer . A laget vann förövrigt State championship, och blev rankade 4a i hela usa, förstår ni hur fuckin bra de är elr? ja, jag är stolt iaf.
Själv spelar jag i B laget, och blev utsett till offence MPV, vilket står för Most Valuable Player, så de var super snajsigt.

I måndags var jag på min första Baseball match, de var ju en upplevelse det med, men rätt tråkig sport, då jag gillar lite mera fart. Sa detta till Lauren som jag var där med, ca en timme in i matchen, och hon svarade med detta;
" do you think we pay two dollars for the actual baseball game? have u seen their butts in those pants?! that´s why we are here, not baseball"

Och igår var den officiella St patricks day, alltså hade vi massa vänner och bekanta över här hemma. Linda lagade irländsk mat, och allt var grönt... jag driver inte... ALLT! Smöret var grönt, mjölken, vattnet, potatisen, ordentligt med karamellfärg Linda använt.
Efter middagen begav jag mig ner till downtown igen med några kompisar, var en hel del folk, men inte i närheten av så många som i lördags. iaf, inte varje dag man går på streetfest på en tisdag, så det var mycket trevligt.

Ja, massa saker jag haft för mig på sistonde, fullspeckat schema. synd bara att jag har en hel del skolarbete att ta igen, ja vi får väl se hur de blir med det....lata jag. 

 
   


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej älskling!! Låter som att du har det underbart.. ju mer man läser desto avundsjukare blir man, tänk vilken upplevelse du tar med dig hem :) Saknar och älskar dig enormt..

2009-03-19 @ 23:25:40
Postat av: Johanna

Fan låter som du varit med om en riktigt jävla höjdar-högtid! Blir fan avis, speciellt eftersom irländarnas dialekt är jääävligt hett!

Älskar dig <3

2009-03-24 @ 18:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0