Sverigebesök

Denna helg fick jag besök från lilla byn vanghärad, min älskade extrafamilj hade vägarna förbi florida, och därför spenderades denna helg med dem :)
Synen av dem då de hämtade upp mig från skolan orsakade självklart några glädjetårar, då de är svårt att förklara känslan av att träffa personer hemifrån här, väldigt overkligt, detta är lixom min egna lilla värld.
Och att slå över till svenska var lättare sagt än gjort, i mina första försök till svenska lät jag som en riktig invandrare, kunde inte ens förklara vägen till huset på modersmålet, "eeeeee.....hmm... du åker ner här.... eeeee,screw it, go down this street and turn right on 192, then at the first stoplight you go..."
Slog därför naturligt över till engelska vid mer en ett tillfälle denna helg, men vid söndag eftermiddag satt svenskan som en smäck åter igen.

Helgen var mycket mys, med shopping , solning, och att bara umgås. Insåg även hur lite som hänt sen jag åkte, en skön känsla, man inser hur mycket man upplevt och mognat här, och hur lite man faktiskt skyndar hem, även fast jag självklart saknar alla något så otroligt. Men trivs otroligt bra här, med vänner, värdfamilj, och mina små amerikanska äventyr, ser fram emot kommande 5 månader, kommer bli spännande och fartfyllt, och självklart med regelbundna besök på plajan.

                                                    
                                       
                                            
                                                               

Kommentarer
Postat av: Christina

Du anar inte hur jag längtat efter detta inlägg...

Känns så skönt att du fick en helg med Tina, Harry & Co. Det värmer en mammas hjärta.

Njut nu vidare av dina 5 månader och gör allt!!

Puss





2009-01-13 @ 10:40:38
Postat av: Christina

Jag skrev lite här tidigare idag..men det verkar inte ha funkat..så jag skriver väl igen.. med risk att det poppar upp 2 gånger... Hur som...

Detta inlägg, om din helg, har jag väntat på... Det är så skönt att höra att du haft en härlig helg med TIna & Co.

Det värmer en mammas hjärta.

Njut nu av dina 5 månader..och gör allt..och lite till!!

Älskar Dig!

Puss

2009-01-13 @ 23:21:16
Postat av: lowlow

alltså bruden, du saknar oss & vi saknar dig! det är det självklara i det här! men tänk att få stå där du står idag, det är grymt så ta vara på all tid och gör allt sånt som man drömmer om när man tänker på USA. jag älskar dig

2009-01-14 @ 22:38:19
URL: http://louisemarielle.blogg.se/
Postat av: Dion

Trollpackan Mim!

2009-01-18 @ 18:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0