high school rumours

High school är som en egen litet samhälle, ett samhälle i mitt fall på 3000 personer.Och alla vet hur snabbt rykten och skvaller färdas i små städer, nykvarn är ett lysande exempel, och där bor ändå ca 10 000 (?), tänk dig med 3000, betydligt färre..
High school är stället där du varje dag hör smaskiga skvaller under lunch och på skoltoaletten. High school är stället där folk vet mer om dig, än vad du gör själv!
I förra veckan fick även jag uppleva detta med high school rumours, inte alltför farligt, men ändå läskigt hur folk kan tro sig veta saker, man själv inte hade en aning om.

Vandrar in i dramarummet, sätter mig brevid Kelby, Kelby och jag är kompisar och skämtar alltid runt om de mesta och de flesta.Och tar för givet att samtalet han startar är de vanliga skämtsamma... men så var inte fallet.

Kelby: So, I hear you are cheating on me..!
  Jag : I´m sorry, didn´t want you to find out this way, but i just couldn´t resist Brad Pitt.
Kelby: haha, no but seriously, i hear you have a boyfriend.
   Jag: I have a what?!
Kelby: yeah, I hear that swedish Mathilda is dating super tall Carl, like boyfriend girlfriend dating.
   Jag: haha, well that´s not true, where did you hear this?
Kelby: From some girl who heard it from someone...

När jag först hörde detta freakade jag ur, men efter ett tag såg jag bara ironin i detta, efter skolan var jag ju självklart tvungen att ringa Carl, som förövrigt bara är en bra kompis, och berätta nyheten som jag nu endast kunde skratta åt...

Carl: Hey, what´s up?
Jag:  Hey boyfriend!
Carl: what?!
 Jag: yes, apparently you and me are a couple, someone told me that today.
Carl: aha, haha, yeah I heard that one too.
 Jag: haha ok, from who?
Carl: From a friend who had heard it from someone...

Haha, vad kan man säga, High school är stället där people heard it from someone, who heard it from someone.

    

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad ska man säga? Det är bara att älska rykten.. ;) haha älskar dig <3

2009-01-18 @ 19:56:29
Postat av: Tove

Hahaha gosch, jag dör! kan inte tänka mig något värre skvaller"samhälle" än Nykvarn liksom. Men som du sa, det är väl som riktiga high school filmer och det är helt sjuuuuuukt, jag blir fan galen när jag tänker på vad du får uppleva!!! du måste visa bild btw, soooon ;) Love you <3

2009-01-19 @ 21:48:57
URL: http://www.metrobloggen.se/thebadass
Postat av: sis

Sis, tycker det är för lite kort på dina polare, allt man läser är namn. vi vill ha ansikten oxå.... Börja men Carl........ haha

puss

2009-01-20 @ 10:12:39
Postat av: lowlow

oh my god! jag älskar när det blir sånna snaskiga rykten. som man inte vet om själv liksom. jag lovar att det finns en hel del smarrigt på vacksta. eller alltså det finns bara smarrigt där. jag menar, alla pratar om mig typ? det är lika kul varje gång iofs är det mesta sant..... ooops! höhöhöhöhö. kissses <3

2009-01-22 @ 20:34:08
URL: http://louisemarielle.blogg.se/
Postat av: Antonia

ey love, update soon?

2009-02-03 @ 06:23:52
URL: http://antoniai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0