long time no writing...

Hallå i stugan.. varit ett bra tag sen uppdatering... ja, lata jag....

Vad är nytt med mig då? Ja, livet rullar på som vanligt här i the sunshine state. Fast i förra veckan var de allt annat än solskenets stat. Temperaturen var nere i 30 Farenheit, vilket är nollgradit. Och det är inte bara människorna här som ej är vana med kyla, växterna är inte heller alltför förtjusta i frost, därför har trädgården och buskarna våra varit täckta i filtar. haha, inget man ser hemma i kyliga Sverige.
Tack och lov har kylan gett upp nu, och igår var de soliga 25 grader. Yay!

Förra helgen fick jag mig även en påminnare om att jag faktiskt befinner mig i tropiska florida, och den sanna svensken inom mig steg fram. Satt i bilen med Rena och Sam, på väg hem till Rena som bor i väldigt fint område nära vattnet. För att komma till henne åker du över en låg bro, och i vattnet kryllade de av delfiner. Detta tycker jag självklart är jätteballt, men de som fick mig att totalt turist flippa ur var när vi körde upp på Renas uppfart. Utanför bildörren då vi stannar står två stora påfåglar, Svensk som jag är börjar jag skrika; "OMG IT`S A FUCKIN PEACOCK!! THERE IS TWO OF THEM!!"
Sam och Rena tittar självklart på mig som om jag är helt dum i huvudet, och kommenterar att de kryllar av påfåglar här, och att de är inget att bli till sig för. Jag fortsätter i samma höga gälla ton," I DON´T CARE, I´M SWEDISH, I HAVE NEVER SEEN PEACOCKS BEFORE, WHERE IS MY FREAKIN CAMERA, HOLY SHIT THERE IS PEACOCKS OUTSIDE THE CAR!!"
och så fortsatte jag några minuter..... ja svensk är man allt.

I söndags var de Superbowl, och då blev de lite minifest hos kompisen Bill. Superbowl är finalen i amerikanska fotbollsligan NFL, och det är så stort. För att citera Mike "ok swedish girl, i´m gonna explain to you about superbowl now.... it´s kinda like the election, no one cares until it´s down to the final two, and then the entire nation cares"
Farligt bra match iaf, och hade någerlunda ont i halsen senare efter allt skrikande. Till min stora glädje vann laget jag hejade på, och var självklart tvungen att ringa Antonia (antona hejade på de förlorande laget) Ringde iaf min darling i texas och skrek i telefon; LOOOSERS!

Har haft några händelsefulla helger fyllda med fest, äventyr och härliga vänner. Men något jag ser fram emot något så farligt mycket är kommande helgen! Då bär de av till Orlando med ett stort gäng för dans och klubbande. För den som missat den viktigaste händelsen på året, så är det att jag fyller 18 imorgon.. woohoo i´m so excited. Och vi skall därför till Orlando för att fira mig.



 puss och kram







Kommentarer
Postat av: Johanna

Min första tanke var, ofta det finns påfglar i florida! Så du hade all rätt till att bli till dig över det!



Och hoppas du får det kul i helgen! Grattis på födelsedagen älskling <3

2009-02-04 @ 12:48:30
URL: http://johannaisraelssonohlin.blogg.se/
Postat av: lowlow

GRATTTTIS PÅ DEN STORA DAGEN :-) hoppas den blir grym! pussen <3

2009-02-04 @ 17:11:53
URL: http://louisemarielle.blogg.se/
Postat av: Daniela!

GRATTIS MATHILDA!!! :D

2009-02-04 @ 17:34:09
URL: http://blurigt.blogg.se/
Postat av: Jessica

Grattis på födelsedagen sötnos. Hurra, hurra, hurraa :) <3 Ha det så bra i Orlando!

2009-02-04 @ 18:09:13
Postat av: Sarah

GRATTIS BABY!hoppas du får en bra dag <3

2009-02-04 @ 22:06:53
URL: http://sarahemanuelsson.blogg.se/
Postat av: Tove

Nu är jag arg, RIKTIGT ARG! Jag vill vara hos dig så det skriker i hela kroppen! Din jävla födelsedag och jag är inte hos dig, får inte se dig eller ens höra din röst och jag kan inte göra ett skit! Jag saknar dig så grymt mycket mathilda, jag blir helt frustrerad, känner mig helt hjälplös! Jag vill bara ha dig här nu :( älskar dig, och grattis min vackra gamling<3 åå hör av dig snart annars vet jag inte vad jag gör...

2009-02-04 @ 23:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0