Springbreak

hej alla kära där hemma :)

Denna skolvecka måste vara den segaste någonsin, dagarna tog aldrig slut, och de var sega.. allt detta eftersom i fredags fick jag springbreak! Veckan tog iaf slut tillslut... och början på mitt springbreak har varit fantastiskt, och mycket kvar väntar.

Fredagen innebar en helkväll av festligheter på Florida tech som ligger här i melbourne.Släntade in hemma någon gång vid fyra på morgonen. Kvällen var iaf mycket lyckad, med nya människor, galenheter och beer-pong mästerskap.
Skaffade mig även en oväntat vän...
Kliver ut på verandan och hälsar på folk, någon som jag tydligen träffat tidigare frågar mig; so where were u from again?
Jag svarar såklart med; i´m from sweden.
Den långa blonda grabben som står brevid mig vänder sig mot mig och säger; Är du svensk?
Han visade sig vara norrman. så nu har jag införskaffat mig en norsk kompis här borta. Vi blev båda överlyckliga över att få prata lite av modersmålet, och alla omkring tittade självklart på oss som vi var helt pantade i huvudet.

Lördag morgon, efter endast tre timmars sömn, hör jag hur Matt bankar på dörren min. Och han fortsätter banka tills jag vaknar och i frustration skriker ut; WHAT DO YOU WANT?!!!!!
Fem minuter senare står jag klädd i köket, med mörka glasögon på, och vattenflaska i handen.
Vi skulle iväg på alligator tur.
Här i florida kryllar de av alligatorer, men det är sällan man ser dem. Därför begav vi oss tidigt till st;johns river, för att se så många som möjligt. Vi åkte svävare med ett gäng turister och kom fastligt nära massa alligatorer som solade i morgonvärmen. Bara att åka svävare var roligt nog, men att se dessa stora alligatorer på nära håll var spännande, lite läskigt, men totalballt!

Väl hemkommen såg jag fram emot att ta igen lite sömn på soffan, men så blev inte fallet. Telefonen ringer, och jag hör i andra änden " i´ll be at your house in fifteen minutes, we are going to the beach"
Stranden var härlig och varm. Men vad händer? jo de kan jag berätta för er.... En fågeljävel bajsa på mig!!! Av alla människor på denna fullsmockade strand... så landar fågelskiten på min arm!

Lördagkväll blev även de festligheter, men rätt chill.

Och idag, söndag, har varit en såndär superdag. Helt underbar, med mycket sol och vattenaktiviteter. Sov hos Sam. Efter vi vaknat och ätit amerikanska pankakor till frukost tog vi på oss bikinin och kom på denna enligt oss brilianta idé... paddla kanot. Så vi paddlade lite kanot i floden. Då vi kom hem igen åkte vi ut med hennes båt. Och åkte massa sånadär roliga saker efter båten, ja ni fattar...
Superskoj och timmarna bara flög iväg.
Lite senare mötte vi upp med några kompisar för att segla i floden. Underbar kväll, solnedgång, en kall Corona i handen och delfinerna simmade upp brevid båten. Tyvärr så simmade de iväg då jag hoppade i vattnet.

 
    

Överlycklig hur mycket färg jag lyckats få på dessa få dagar. Och nu väntar ännu mera av mitt springbreak.
På torsdag beger jag mig till Key West, ahh i´m so excited.

puss på er alla därhemma

Kommentarer
Postat av: cormery

fyafn det låter heölt sjukt underbart! Speciellt det där med fågelbajset!! förlåt om det blev så hastigt sist, men vi måste verkligen prata snart, i miss you alot!!!!!!!!!!!!! massa älsklingskramar

2009-04-16 @ 14:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0