Springbreak del två

Hej älskade svenskar!

Som ni läste i förra inlägget var början på mitt springbreak super, så fortsatte även resten av  veckan.
Fest måndag, tisdag och onsdag.
Härliga dagar med mycket äventyr och galenheter. Jag och Sam jobbade även mycket på basbrännan inför key west.

5 am torsdag morgon ringde väckarklockan. Då var det bara att släpa sig ner till bilen för att fortsätta sovandet. Den åtta timmar långa bilfärden ner till key west gick snabbt förbi, mestadels för jag i princip sov hela vägen i Sams knä.
Key west,för dom som inte vet, ligger allra längst ner i Florida. Och är södraste delen på hela nordamerika. Bara några mil söder om key west ligger Kuba. Vattnet är kristallklart, väldigt tropiskt, husen är alla i färgglada färger and everything is just sooooo beautiful.
Åkte förövrigt dit med Sam och hennes familj.

Vi anlände vid lunchtid, då la vi i båten, chillade lite, och till sist gick vi ner down town.
Vi gick runt lite i massa balla affärer, och då solnedgången närmade sig gick vi ut på piren. Solnedgång vid piren i Key west är en händelse för sig. Det är absolut packat med folk, hur många gatuupträdare som helst. Allt från eldslukare till killar som spelar på plastbunkar. Att se solen gå ner över de kristallklara vattnet var vackert. Då solen gått ner helt apploderade alla på piren.
Och detta spektakel vid solnedgång sker varje kväll. Varje kväll uppträder gatuupträdarna, och varje kväll apploderar alla solnedgången.
Ballt!

Fredag åkte vi ut hela dagen med båten. Solade på däck, och fiskade. Och när de gäller fiske i Key west handlar det inte om OM du får napp, utan NÄR och vilken galen fisk du lyckats veva in denna gång. Sams pappa fick tex en haj på kroken. En relativt liten sådan, men ändå!
Det visade sig att basbrännan inte var tillräckligt för att klara av 5 timmar i steckande sol på en båt. Så jag brände mig redigt!
Fredag kväll åt vi kubansk mat, och strosade runt lite downtown.

Även på lördag åkte vi ut med båten. Men pga att jag brände mig så pass mycket dagen innan, blev det solskyddsfaktor 50, hade även tröja på mig hela dagen.
Vi tog båten ända ut till korallrevet,  där snorklade vi.Vilket självklart var riktigt ballt. Tyvärr är familjen Scott inte attför äventyrslustna, därför simmade jag mestadels runt för mig själv, eftersom jag var den enda med stake nog att simma långt ifrån båten.

På söndag bar de hem igen, efter en väldigt avslappnade och härlig långhelg. Och nu har jag nästan avslutat första skolveckan efter lovet, vilket har gått segt. Men imorgon bär det av till Orlando för festligheter :)

                             

    

massa fler bilder på facebook, ta er en titt och kommentera gärna :)





Kommentarer
Postat av: Christina

Guapa!!!

Tu eres la chica mas linda en Los Estados Unidos!

Te añoro.

Pero afortunadamente nos vemos en Estocolmo en junio.

Tu eres muy deseada de todos aqui en Suecia.

Te quiero!

Mamá

(eftersom du nu nästan varit i Cuba så fick du detta på spanska...)

2009-04-17 @ 16:06:09
Postat av: Tove

Jag är inte ett dugg avis efter detta inlägg, lät som ett riktgit skitställe ;) längtar till att få prata riktigt ordentligt med dig och du kommer aldrig bli av med mig dom närmaste veckorna som du har kommit hem kan jag ju redan varna dig om ;)<3

2009-04-20 @ 00:44:22
Postat av: Jessica

Saknar dig gumman, det är inte långt kvar nu :) Älskar dig så otroligt <3

2009-04-29 @ 13:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0