The sunshine state

20 December idag, och jag är i stort behov av after sun produkter. Är nyligen hemkommen från en förmiddag på stranden, och ansiktet mitt har fått sig en rikitig solkyss. Precis, nu hörde rätt, fyra dagar innan jul och termometern står på 78 farenheit, vilket innebär 26 grader Celcius. Mmm me like.

Att komma ur sängen denna morgon då mobilen ringde var inte alltför lätt. Igår var jag bjuden till lite olika fester, men hamnade istället på baksidan med Matt (värdpappan) hela kvällen. Allt började med att han vid halv 6 tiden öppnade en flaska vin för oss att dela på, en flaska blev till två, två flaskor blev till tre, och därefter ropade vi på Linda som satt inomhus "bring out the vodka Linda!"
Och på den vägen var de... och jag kan stolt meddela att svenskan var siste man stående! Matt somnade som ett litet barn i soffan vid elva tiden, Leif kom över och avslutade vodkan med mig.
När jag kom ut för frukost imorse tittar Matt på mig med halvöppna ögon och säger;
"well, if there is something swedes know how to do, it´s how to drink"
så, 1-0 till sverige.

Eftersom denna vecka varit sista veckan i skolan har vi haft vad som kallas "finals" . Vilket innebär terminsprov i varje ämne, och detta prov utgör 20 % av vårat betyg. Alltså 7st nationella prov på en vecka... Därför har alla varit väldigt tråkiga denna vecka, pluggat varenda lediga stund..alla förrutom lata jag, hihi.
Men nu är det iaf äntligen lov, kommer bli super :)

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du sätter Sverige på kartan och gör mig stolt över att kalla mig själv för svensk!

2008-12-21 @ 15:18:05
URL: http://johannaisraelssonohlin.blogg.se/
Postat av: louise

haha uuuuh låter som en fin kväll ;-) bring out the vodka, mohahahha. kärlek

2008-12-22 @ 18:41:27
URL: http://louisemarielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0